divendres, 20 de setembre del 2013

Educar amb la tecnologia

Al llarg de la història la tecnologia ha anat evolucionant, tot adaptant-se a les necessitats del ésser humà i del seu entorn, facilitant el desenvolupament de les seves tasques.

En les darreres dècades del segle XX, amb l’aparició dels primers ordinadors de sobretaula d’àmbit domèstic, la proliferació de la comunicació en xarxa  i amb l’adaptació de diferents dispositius digitals a la vida quotidiana, la tecnologia pren un significant protagonisme en tots els àmbits de la societat.

Podem observar una nena capaç de fer associacions amb només 17 mesos


Els sistemes i mètodes educatius no són han estat una excepció, i també han anat variant, adaptant-se així a l’evolució tecnològica, introduint nous mètodes en el desenvolupament i  en l’aprenentatge.


La tecnologia en els sistemes i mètodes educatius
En l’actualitat ens trobem en un punt evolutiu amb el mètode d’impartir les classes i el recursos emprats.

  • Gràcies a la  funció informativa i globalitzadora de la xarxa, els alumnes tenen accés a tot tipus d’informació, els permet entendre la realitat més llunyana i el coneixement de l’entorn i la  interacció amb altres escoles com pot ser amb la creació d'un bloc del centre o de la classe.
  • Trobem programes que tenen una funció instructiva, que orienten a l’alumne i els permet assolir competències bàsiques curriculars. Així, l’ús d’aplicacions informàtiques com a instruments d’aprenentatge, permet ensenyar als alumnes d’una manera lúdica, fent-la més llevadora i divertida.
  • Desenvolupament dels sentits mitjançant activitats associatives, d’observació  i de percepció.
  • Potenciar la creativitat, mitjançant programes informàtics que no només estableix un vincle amb el coneixement tecnològic, sinó que els permeten participar de manera activa en la seva educació creant els seus projectes, com pot ser la presentació de la seva classe o escola, crear els seus propis contes, etc.
  • Els alumnes participen en activitats grupals on aprenen volors i com treballar en equip.


Considero que aquesta funció innovadora d’introduir la tecnologia als centres educatius, s’ha de veure com un complement curricular en l’educació de la primera infància, donat que també necessiten estar amb contacte amb el seu entorn físic i experimentar amb materials, textures i en especial en aspectes com la psicomotricitat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada